The Art of Investing in Yourself Through PR

//The Art of Investing in Yourself Through PR

The Art of Investing in Yourself Through PR

The Art of Investing in Yourself through PR

(please scroll down for Arabic)

Quite often, I get asked what PR means, and what we actually do – I try to simplify and break it down as much possible – PR is a field that involves creating communications where attention and trust are earned rather than purchased.

A lot of people often link PR to businesses and organizations and thus miss out on the part of how beneficial it can be for yourself, and your personal brand, or what we often call ”Personal PR.”

Here are a few tips on how to best PR yourself :

  • Be active on social media
    Social media has now become an essential part of our daily life. We use it to search for all things possible. Thus, being active on social media will guarantee your name is ”out there.”
  • Promote yourself through different platforms
    Yes, social media is important. But let’s not forget about the other types of media such as magazines, newspapers, TV, and radio. Create articles, podcasts, and videos that are relevant to your industry.
  • Brand yourself locally

Networking is your breakfast, lunch, and dinner! Make sure you attend events – big or small – research, check its relevance and if of interest, RSVP. If you ever get the chance to speak at an event, don’t miss out!

Personal PR can help boost your name, and benefit you in several ways. It could help you land your next investment, scale your career, or even get you more sales if you have a business.

It is important to remember that valuations will easily get stuck in people’s mind, hence you need to understand that everything said about you, can affect your position negatively if these tools are not utilized in the right way.

 

-End-

 

About Spread Communications

Spread Communications is a boutique Public Relations firm that helps connect brands with the world, through responsive, flexible and tailored solutions. Spread Communications capabilities are core public relations services including media relations, brand marketing, and crisis/issues management through to new offerings including, blogger relations, community management and content management.

 

فن الاستثمار في نفسك من خلال العلاقات العامة

يسألني الكثيرون غالباً عن ماهية العلاقات العامة وما الذي نقوم به بالتحديد، وأجيب -محاولاً تبسيط الأمر قدر الإمكان – بأن العلاقات العامة تتمحور حول إجراء عمليات الاتصال لكسب الاهتمام والثقة أكثر منها لبيع خدمات محددة.

وعادةً ما يربط الناس مجال العلاقات العامة بالشركات والمؤسسات، وبذلك فهم يجهلون مدى الفائدة التي يمكن للعلاقات العامة أن تحققها لهم ولعلامتهم التجارية الشخصية أو ما ندعوه غالباً بـ”العلاقات العامة الشخصية”.

وإليك بعض النصائح حول كيفية التسويق لنفسك من خلال العلاقات العامة:

النشاط على مواقع التواصل الاجتماعي

أصبحت مواقع التواصل الاجتماعي جزءاً أساسياً من حياتنا اليومية؛ فنحن نستخدمها للبحث عن كل شيء ممكن، وبالتالي فإن نشاطك على مواقع التواصل الاجتماعي سيضمن انتشار اسمك عبر هذه المواقع.

روج لنفسك عبر مختلف المنصات

صحيح أن مواقع التواصل الاجتماعي هي وسيلة ترويج بالغة الأهمية، ولكن دعونا لا ننسى الأنواع الأخرى من وسائل الإعلام مثل المجلات والصحف والتلفزيون والراديو. انشر المقالات والمدونات الصوتية والفيديوهات المرتبطة بمجال عملك.

روج لنفسك على المستوى المحلي

ينبغي أن تتواصل مع الآخرين في كل آن وحين. احرص على حضور الفعاليات كبيرةً كانت أم صغيرة، وتحقق من صلتها أو ارتباطها بمجال عملك، ولا تفوت فرصة الرد على أي دعوات مثيرة للاهتمام. وإذا لم تحظَ بفرصة التحدث في فعالية ما، فلا تفوت على نفسك فرصة حضورها على الأقل.

ويمكن للعلاقات العامة الشخصية أن تساهم في إشهار اسمك وتحقيق الفائدة لك بطرق عدة. فقد تساعدك هذه العلاقات على إرساء أسس استثمارك التالي، والارتقاء بمسيرتك المهنية، أو حتى تحقيق المزيد من المبيعات في حال كان لديك نشاط تجاري ما.

لا تنسى بأن التقييمات تنطبع في أذهان الناس بسهولة، وبالتالي عليك أن تدرك بأن كل ما يقال عنك قد يؤثر على سمعتك بشكل سلبي في حال لم يتم استخدام هذه الأدوات بالطريقة الصحيحة.

 –انتهى

  

نبذة عن “سبريد كوميونيكيشنز”

سبريد كومونيكيشنز شركة علاقات عامة تساعد العلامات التجارية على الاتصال بالعالم، من خلال تقديم حلول مرنة، وسريعة الاستجابة، ومصممة حسب حاجة كل عميل. ترتكز قدرات سبريد كومونيكيشنز على خدمات العلاقات العامة الأساسية، بما في ذلك العلاقات الإعلامية، والتسويق للعلامات التجارية، وإدارة الأزمات والمشاكل، وتمتد إلى التقديمات الجديدة كالعلاقات مع المدونين، والإدارة المجتمعية، وإدارة المحتوى.

 

By |2017-08-23T17:51:17+00:00August 8th, 2017|Spread Blog|

About the Author:

Leave A Comment