Why Instagram Archive is Your Brand’s Buddy

//Why Instagram Archive is Your Brand’s Buddy

Why Instagram Archive is Your Brand’s Buddy

Why Instagram Archive is Your Brand’s Buddy

Earlier this year, a study unraveled a staggering number of business profiles set up on Instagram – 15 million. In March 2017 alone, over 120 million Instagram users visited a linked business website, called, emailed or sent a direct message to a brand profile on the app.

But, with the surge of a digiculture and Instagram being an ever-adapting app, the above figures are expected to grow at a rapid pace, almost eliminating the element of surprise and introducing an element of expectation.

Amongst various social media platforms like Facebook, Snap Inc. and Twitter, Instagram takes lead in favorable social media platform for businesses. This is thanks to the app’s best features including instant uploads, filter options, post-sharing and InstaStories. However, a recent introduction of a new feature is proving to be a game changer.

Say hello to the archive option.

Tapping on the three dots above an image prompts a drop-down list that includes the archive option. This serves purpose for those who can’t part with their pictures but also seem to question certain posts that include unflattering filters or angles. The option allows images to be saved in a folder that can only be previewed by the user. Instagrammers also have the option of restoring an archived image back on their feeds in chronological order.

But, what can businesses do with the archive option on their Instagram profile?

Hide outdated content
Old product posts, images of ex-staff, completed campaign posts, low engagement uploads, these can be hidden from the timeline and saved under the archive button. This gives businesses the option to refer to statistics of old posts if needed.

Archive old business
Parted ways with a business associate but have photos of their business on the brand’s Instagram account? Instead of deleting all evidence of the partnership, simply archive the posts. There may be a possibility of a business relationship being rekindled, giving reason to unarchive in the future.

Revamp your feed
Just like a new hairstyle or a complete makeover, refreshing your Instagram feed and switching up a brand’s ‘instavibe’ is now possible without losing all posted content. You can have a clean slate, minus the anxiety of losing all images. Archiving old images will maintain value of social investment and provide insight on Instagram analytics. Bonus? Abundant #thursdaythrowback content.

 

ميزة الأرشفة الجديدة في “إنستجرام” الخيار الأمثل للشركات


كشفت دراسة أُجريت في وقت سابق من هذا العام عن إقبال عددٍ كبيرٍ من الشركات على إنشاء حسابات خاصة بها على موقع “إنستجرام” ليصل عددها إلى 15 مليون حساب. ففي شهر مارس 2017 لوحده، قام أكثر من 120 مليون مستخدماً بزيارة الروابط التي تدرجها الشركات لمواقعها الإلكترونية في حساباتها على “إنستجرام”، أو الاتصال بها، أو مراسلتها عبر البريد الإلكتروني، أو إرسال رسائل مباشرة إلى هذه الحسابات.

لكن مع انتشار الثقافة الرقمية ونظراً للتحديثات المتواصلة التي يشهدها “إنستجرام”، فمن المتوقع أن ترتفع تلك الأرقام بوتيرة سريعة ملغيةً بذلك عنصر المفاجأة لتحل محله التوقعات.

ومقارنة مع مختلف منصات التواصل الاجتماعي مثل “فيسبوك” و”سناب شات” و”تويتر”، يحظى “إنستجرام” بمكانة رائدة بوصفه المنصة المفضلة للشركات. ويعود ذلك إلى الخصائص المميزة التي يوفرها التطبيق بما في ذلك التحميل الفوري، وخيارات الفلترة، ومشاركة المنشورات، وقصص إنستجرام InstaStories. بالإضافة إلى الميزة الجديدة التي تم طرحها مؤخراً والتي ستحدث نقلةً نوعية.

خاصية الأرشفة الجديدة

عند النقر على النقاط الثلاثة الموجودة أعلى الصورة ستظهر قائمة منسدلة تتضمن خيار “الأرشفة” Archive. وتساعد هذه الخاصية من لا يرغبون بحذف الصور التي قاموا بتحميلها على حساباتهم والتي قد تكون مُعدّلة بفلاتر غير مناسبة أو مأخوذة من زواية سيئة، حيث يمكنهم حفظ هذه الصور في مجلد يمكنهم وحدهم الاطلاع عليه. كما يمكن للمستخدمين استعادة الصورة المؤرشفة وعرضها على صفحتهم بترتيبها الزمني.

لكن كيف يمكن للشركات الاستفادة من هذا الخيار في حساباتها على “إنستجرام”؟

إخفاء المحتوى القديم

يمكن للشركات إخفاء المنشورات المتعلقة بالمنتجات القديمة، وصور الموظفين السابقين، والحملات المنتهية، والمنشورات التي تحظى بتفاعلات قليلة من الجدول الزمني لحسابها وحفظها في الأرشيف. وهو ما يتيح للشركات الرجوع إلى إحصائيات المنشورات القديمة عند الحاجة.

أرشفة الأعمال القديمة

يمكن للشركة عند إلغاء تعاونها مع أحد الشركاء، أرشفة الصور المتعلقة بهذه الشراكة على “إنستجرام” دون الحاجة إلى حذفها. فمن المحتمل أن تعود العلاقات بين الطرفين، وبالتالي يمكن للشركة استعادة هذه الصور في المستقبل.

تجديد الأحداث

على غرار القيام بتسريحة شعر جديدة أو إجراء تغيير جذري، بات من الممكن تجديد الأحداث وتغيير مظهر العلامة التجارية على “إنستجرام” دون خسارة المحتوى المنشور. وبالتالي، يمكن للمستخدم تنظيف سجل المنشورات الخاص به دون القلق من خسارة جميع الصور. فخاصية أرشفة الصور القديمة ستحتفظ بقيمة الاستثمار الاجتماعي وكذلك ستتيح الاطلاع على تحليلات “إنستجرام”. كما يمكن إرفاق المحتوى عند استرجاعه بهاشتاج مثل #thursdaythrowback.

 

By |2017-10-01T17:45:53+00:00October 1st, 2017|Spread Blog|

About the Author:

Rasika Thapa is a Junior Account Executive at Spread Communications.

Leave A Comment